top of page
  • תמונת הסופר/תGur Shachar

לכתוב סיפור שיווקי - שנוגע באנשים

רוברט מקי, אחד מגדולי המורים לתסריטאות אמר בספרו "סיפור" שסיפורים הם חלק אינטגרלי מחיינו, ואם תחשבו על כך, אנחנו צורכים סיפורים 24 שעות ביממה - כשאנחנו פוגשים חברים, בחדשות, בעיתונים, בשיחות, כשאנחנו שומעים מוזיקה, גוללים בפייסבוק - בכולם אנחנו מקבלים סיפורים בזריקה ישירה לווריד,

אפילו כשאנחנו ישנים המוח שלנו מספק לנו סיפורים שאנחנו קוראים להם חלומות.


מהסיבה הזו סטורי-טלינג זהו כלי השפעה מאוד חזק. אנחנו כל-כך רגילים לשמוע סיפורים שהם פשוט חליקים לנו בקלות בגרון, קל לנו להכיל אותם, הם מרגשים אותנו ואפילו מלמדים אותנו משהו ונותנים לנו תובנות.


אבל איך כותבים סיפור שיווקי טוב - שגם נוגע בקהל, וגם מייצר הנעה לפעולה ומכירה.


מכירים את סיפור הגיבור של פעם?


פעם הייתי מסכן ובחובות, פשטתי את הרגל, הייתי חייב מאות אלפי שקלים - והיום בזכות כמה שיטות פשוטת אני עשיר, נוהג בהאוודי, וחי בווילה 7 קומות על הים. רוצים לדעת מה עשיתי? תלחצו כאן!


תשכחו מהפורמט הזה, הוא כבר לא עובד, ומעבר לזה - הוא לא מציאותי.


כן, לכתוב סיפור גיבור עסקי ושיווקי זה נכון מאוד, אבל צריך לעשות את זה חכם יותר. אנשים אכן אוהבים לקרוא סיפור שמראה על טרנספומציה, זה מפרק התנגדויות ומוכיח הצלחה - אבל זה לא יכול להיות סיפור של Zero2Hero כל-כך קיצוני.


מנקודה A לנקודה B


סיפורי טרנספורמציה שעשויים היטב יכולים להיות כלי מאוד חזק מכמה סיבות:

  • הם מייצרים הזדהות עם הקוראים - אני בדיוק נמצא בנקודה שבה הבנאדם שמספרים עליו היה, הוא דומה לי.

  • הם מוכיחים שאפשר להצליח - ככל שהקורא מרגיש קרוב יותר ודומה יותר לבנאדם עליו מספרים בתחילת הסיפור, כך יש סיכוי גבוה יותר שהוא יאמין בסוף הסיפור שגם לו זה מתאים. סיפור יגרום לקורא להאמין שהוא גם יכול לעבור את הדרך הזו.

  • הם מפרקים התנגדויות - סיפור טוב עוזר לבנאדם לפרק את ההתנגדויות שיש לו ואת הפחדים והחששות שעולים בו.


השלבים בסיפור טרנספורמציה


  • פתיחה - החלק הראשון של הסיפור צריך להעביר את הבעיה שיש ללקוח דרך הגיבור שלנו. הגיבור יכול להיות אתם כבעלי העסק בעבר, או לקוח שעשיתם איתו תהליך. השלב הזה צריך לתאר את הבעיה בצורה הכי יומיומית. אנחנו רוצים שמי שקורא יגיד לעצמו "זה בדיוק מה שאני חווה עכשיו, זה אחד לאחד החיים שלי"

  • הטריגר - בשלב הזה אנחנו רוצים להבין מה היה הטריגר שגרם לדמות שלנו להבין שהיא רוצה לעשות שינוי, ולהחליט לעשות צעדים. את שלב הטריגר אנחנו רוצים לספר בצורה ספציפית ככל הניתן - רגע אחד ספציפי שגרם לנו לעשות את הצעד.

  • התהליך - במקום לקפוץ ישר לתוצאה, בשלב הזה אנחנו רוצים לתאר את התהליך שהגיבור עשה, מה הוא עבר - כן, גם אם היו נפילות, קשיים והתמודדויות, אנחנו רוצים שהם יהיו חלק מהסיפור השיווקי שלנו. הלקוח צריך להבין שיש מסע לעבור כדי לעשות את הטרנספורמציה שהוא רוצה.

  • מה קורה היום - להן הגיבור שלנו הגיע לאחר המסע, זה לא צריך להיות הנקודה הכי מאושרת בחיים, ולא הכל צריך להיות וורוד ונוצץ, מהסיבה הפשוטה שהחיים הם פשוט לא כאלה. אפשר להציג את התוצאה כשינוי ספציפי במה שהגיבור רצה לשנות, ולהסביר איך זה השפיע על חייו - בצורה אותנטית ואמיתית.


דוגמה לסיפור שיווקי


קראו את הסיפור בתחילת עמוד הנחיתה הזה - https://www.nitsatrabelsi.com/


מקווה שאהבתם והתחברתם

מוזמנים לשאול שאלות בכיף 🙂


18 צפיות0 תגובות

רוצים שנבנה עבורכם קמפיין שיווקי רווחי?
מוזמנים לתאם איתנו שיחה ביום ובשעה שנוחים לכם
נוכל להכיר את העסק ולהסביר איך אנחנו יכולים לעזור לכם לצמוח

bottom of page